Home

לא עוד!!! מעולם לא חשבתי ששדרוג גרסה באנדרואיד זה דבר פשוט שכמעט כל אחד יכול לעשות. גם בעלי מעבדות סלולר חושבים כך, לכן הם גובים מטכנופובים, מחירים חסרי פרופורציה לשדרוג גרסאות אנדרואיד ולמה אשמה הממשלה. פוסט צרכני שגם יעזור לכם לשדרג את האנדרואיד שלכם, ואולי יחסוך לכם קצת כסף.

צילום מסך של האנדרואיד החדש והיפה שלי

צילום מסך של האנדרואיד החדש והיפה שלי

הסמארטפון אנדרואיד (סמסונג גלקסי S2) שלי התחיל לעבוד לאט, אפליקציות לא נפתחו, אחרות נתקעו, לא נעים. המגמתיות של התופעה גרמה לי להסיק שיש צורך בעדכון גרסה למערכת ההפעלה של הסלולרי. את המכשיר קניתי לפני שנה וחצי ומעולם לא עשה בעיות, ומעולם לא עדכנתי את הגרסה.

הטכנופוב שבי חשב שעדכון גרסה זה מהלך שלא אהיה מסוגל לבצע בעצמי. לכן ניגשתי אל חנות ומעבדת הסלולר הקרובה לדירתי והתעניינתי כמה יעלה לי עדכון הגרסה. 70 שקלים אמר לי האיש בחנות. אמרתי תודה ויצאתי.

70 שקלים נשמע לי יותר מידי. החלטתי לבצע סקר שוק בנושא, מצבי הכלכלי לא מהמשובחים שאוציא 70 שקלים בלי לבדוק את שאר האופציות שלי.

הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם

הגעתי לכיכר מרכזית בעיר שם ישנן כמה חנויות סלולר והופתעתי, מלבד צדיק אחד שבקש 50 ש"ח, מחנות לחנות (בדקתי שמונה מעבדות), המחירים רק עלו מ-70 ש"ח ועד 120 ש"ח (!?!) על שדרוג מערכת ההפעלה. לא היה ניסיון אמיתי לתחרות, לא נשאלתי "מה ההצעה הנמוכה שקיבלת ואני אתן לך יותר טוב", המחירים היו פחות או יותר מתואמים (את הסקר אפשר לראות בוידאו המצורף).

אז איך עושים את זה?

במצב כזה, שווה אולי בכל זאת להתאמץ ולהבין במה מדובר. לאחר חיפוש קל ממש בגוגל מצאתי ש: סה"כ צריך להתקין תוכנה פשוטה של סמסונג (samsung kies) והיא מנהלת למשתמש את עדכון המכשיר הסלולרי. פשוט מאוד, מחברים את המכשיר למחשב, והתוכנה אומרת למשתמש ש- 'קיים עדכון, בא לך לעדכן?' ואפילו שואלת את המשתמש אם הוא מעוניין לגבות את המידע שקיים במכשיר שלו (אנשי קשר, כתובות אי מייל, תמונות, וידאו, מוזיקה). בשביל ההוראות לחץ כאן

בפעולה קצרה של נטו  10 דקות עבודה שלי ו- 40 דקות ברוטו של עבודה של המחשב והמכשיר הסלולרי גם התעדכנה גרסת האנדרואיד מגרסה 2.3.3 ל-4.1.2 ולא הוצאתי שקל. עכשיו המכשיר הסלולרי, גם עובד יותר טוב וגם יפה יותר. אני מרגיש כאילו התחדשתי במכשיר  חדש ואני קצת פחות טכנופוב.

מהמיקרו אל המאקרו

אני מודע שבמהלך שעשיתי אני קצת פוגע בכלכלת השוק, אין העברות כספים, לא נגבה מע"מ, לא נגבים מיסים אחרים, כלום. אבל כדי שכל אחד ייקח חלק פעיל בכלכלה, השוק צריך להיות הוגן ותחרותי ולא מתואם גוזל ונוקט בשיטת מצליח.

אני מניח שבמקרים אחרים, בהם טכנופובים פחות אמיצים ממני היו נכנסים לחנות הסלולר, היו מצליחים המוכרנים למכור להם "שירות" שהקשר בין התמחור של השירות לעלות האמתית שלו שום קשר, שיטת מצליח מישהו?

כאשר מחפשים אשמים, קל להאשים את בעלי חנויות הסלולר שהם יקרנים. אולם כאשר בוחנים את המצב מנקודת מבט ביקורתית יותר אפשר לראות שבעלי החנויות הם אותו מעמד ביניים ובעלי עסקים בינוניים שמחזיקים את כלכלת מדינת ישראל על כתפיהם ושאותם בעלי עסקים נפגעים קשה מההחלטות של משרד האוצר ויאיר לפיד העומד בראשו להקשות על מעמד הביניים במיסים גזרות וקיצוצים ולגרום להם לשלם על הטעויות שעשתה הממשלה הקודמת שהיא למעשה הממשלה הנוכחית.

אשמח לתגובות

אם זה עניין אתכם, אולי תתעניינו גם ב:

רוצים לקבל עדכונים כשיש פוסט חדש? עכשיו אפשר גם: לעשות לייק בפייסבוק, לעקוב בטוויטר או לעשות מה שעושים בטאמבלר, מודה עוד לא הבנתי וחדש חדש חדש, גוגל +

3 מחשבות על “איך הפסקתי לפחד והתחלתי לשדרג (בעצמי). פוסט על טכנופוביה וצרכנות

  1. פינגבק: מה הוא הרכב המסתורי שעוקב אחרי רכבי google street view בישובים ערביים? | Zeatu Barbarosa

  2. פינגבק: הקשר הבלתי נסבל בין אתרי יד שנייה וטלמרקטינג | Zeatu Barbarosa

  3. פינגבק: חוסר האמת שבפרסום- הנוף הנשקף מצוק מנרה | Zeatu Barbarosa

כתיבת תגובה

