מה שווה פרסומת שיוזם חבר כנסת לחברה מסחרית? תכלס אין לי מושג, אבל חברת מאפיות אנג'ל השיגה פרסום חינם בעמוד הפייסבוק של חברת הכנסת שולי מועלם מהבית היהודי. ואם למישהו יש בעיה עם זה, חברת הכנסת עומדת מאחורי מעשיה
בשביעי בדצמבר העלתה חברת הכנסת שולי מועלם מהבית היהודי את הפוסט הבא בעמוד הפייסבוק שלה (לינק לפוסט). על פניו עוסק הפוסט ביוקר המחייה ובמחירי הסופגניות. ובפוסט היא מציינת לטובה את מחירי הסופגניות של מאפיית אנג'ל חברה מסחרית לכל דבר ועניין ולכן היא מפרסמת את המחירים ואת החברה.

התפלאתי, האם זה הגיוני או אתי שחברת כנסת, נבחרת ציבור, שאמורה לייצג את הציבור ולשרת אותו תפרסם חברה מסחרית ועוד להסוות את זה בדאגה ליוקר המחייה?
פניתי לחברת הכנסת עם כמה שאלות דרך כתובת הדוא"ל שנמצאת באתר הכנסת smoalemr@knesset.gov.il:
את התשובות (מסומנות באדום) קיבלתי תוך זמן קצר מאוד מכתובת המייל marabu.pr@gmail.com (אני מתרשם שזה משרד יחסי ציבור)
1) האם ראוי שחברת כנסת תפרסם חברה מסחרית?
ראוי בהחלט , לשמחתי בכנסת עוד אין לוביסטים המייצגים את המאפיות בישראל. ביום שיוצאו לוביסטים נציגי חברות מסחריות מהכנסת השאלה שלך תהיה רלוונטית
2) האם חברת הכנסת מודעת לכך שיש סופגניות ללא מותג שנמכרות במחיר זול מ3.9 ש"ח ?
מאוד מודעת ואף מתכוונת לפרסם מאפיות לא ממותגות
3) האם יש קשרים משפחתיים/ חבריים/ עסקיים או כל קשר שהוא בין חברת הכנסת מועלם לבין גורמים במאפיות אנג'ל?
לא

ראוי בהחלט (?)
בואו נעצור ונחזור רגע על התשובה לשאלה הראשונה: האם ראוי שחברת כנסת תפרסם חברה מסחרית?
ראוי בהחלט , לשמחתי בכנסת עוד אין לוביסטים המייצגים את המאפיות בישראל. ביום שיוצאו לוביסטים נציגי חברות מסחריות מהכנסת השאלה שלך תהיה רלוונטית.
מתשובתה של חברת הכנסת מועלם עולה שלתפיסתה אין שום בעיה שנציגת ציבור בכנסת שנבחרה על ידי האזרחים לייצג את האינטרסים של האזרחים כמו למשל טיפול ביוקר המחייה, ביטחון, בריאות וחינוך, תפרסם חברות מסחריות. אולי שולי תפרסם עוד דברים, כמו גם חברות דלק, רשתות סופרמרקטים, חברות סלולר והרשימה עוד ארוכה ארוכה.
ואני שואל אתכם הקוראים, האם ראוי שחברת כנסת תשתמש בתקציב שהיא מקבלת מהמדינה, תקציב שממומן בלעדית מכספי המיסים שאנו משלמים, ותשתמש בו כדי לפרסם חברה מסחרית כזאת או אחרת?
היא מעלה בתשובתה את עניין הלוביסטים ונוכחותם בכנסת. אני לא מבין מה הקשר. לוביסט נמצא בכנסת כדי לשכנע את חברי הכנסת בעניינים. עם חברת כנסת כמו שולי מועלם באמת לא צריך לוביסטים כי היא מגיעה כבר מהבית עם שכנוע עמוק בצדקתה בפרסום חברות מסחריות.
פנייה לקוראים (ואני מקווה שזה לא יחזור כמו בומרנג):
אם גם לכם הפריע שחברת הכנסת מועלם מפרסמת חברה מסחרית, הכינו מם ופרסמו אותו ברשתות החברתיות (אני הכי אוהב טוויטר) תחת ההאשטג #הסופגניה_של_שולי (לינק למחולל ממים http://g.hazfalafel.com/).
הנה משהו שלי (את התמונה לקחתי מהדף של חברת הכנסת מאתר הכנסת בלינק)

הנה הראשון שהרים את הכפפה והכין מם עודד זהבי

את הממים המוצלחים אני אפרסם פה בפוסט
אשמח לתגובות
אם זה עניין אתכם, אולי תתעניינו גם ב:
- המפקח על החלב שבפיקוח נרדם בשמירה
- חבר הכנסת יוני שטבון מרעיל את עוקביו בחצאי אמיתות בתגובה להכרה השבדית במדינה פלסטינית
- צפו! מהומה בעמדת החלוקה של ישראל היום
- הקשר הבלתי נסבל בין אתרי יד שנייה וטלמרקטינג
- עשיתי פפרצי לסגן שר הביטחון דני דנון (אני בלוגר לא מוצלח)
- פוסט בחירות 2013,- המועמדים שמטרידים את מנוחתי
- האם אי אמירת אמת זה כלי לגיטימי בידי פוליטיקאי- מפלגת כלכלה
רוצים לקבל עדכונים כשיש פוסט חדש? עכשיו אפשר גם: לעשות לייק בפייסבוק,לעקוב בטוויטר או לעשות מה שעושים בטאמבלר, מודה עוד לא הבנתי וחדש חדש חדש, גוגל +
מה שכתבת זה שטות מוחלטת, במקום להתייחס לתוכן של הדברים של מועלם, אתה בוחר להתייחס לדבר הטפל. מועלם מבקשת לדבר על המחירים המופקעים של הסופגניות, על העושק של הציבור במיוחד בחג החנוכה שעל מנת לקבל סופגניה טעימה אתה נאלץ לשלם 8-9 ₪. זה מחיר בלתי שפוי. אני בטוח שמועלם לא קשורה לשום מאפיה ולא מנסה לקדם בדרך כזאת את אנגל.
נאלץ?
אל תקנה ברולדין, אלא קנה במקום זאת בסופר הקרוב לביתך. אפילו בפורמט העירוני הסופגנייה תימכר בפחות משלושה שקלים. בפורמט הדיסקואנט או ברשתות הפרטיות (רמי לוי, ויקטורי, שפע, יין בעיר) תמצא סופגניות גם בפחות משקל.
אתה רוצה להתפנק בסופגנייה מאופנפנת עם ציפויים ויומרות? תשלם את המחיר.
אם זה למען מחלת אבותם, הסרוחים יחללו את כל התורות והדינים.
זרע עמלקים.