Home

כשמונים אלף חיילי מילואים גויסו למבצע צוק איתן, רבים מהם כבר השתחררו בשבוע שעבר וחזרו לחייהם. אך לא כולם- פלוגת מילואים אחת (שאני יודע עליה) מפיקוד צפון לא השתחררה ממילואים, וזאת למרות שכל הציוד שלהם כבר ממזמן חזר למחסני החירום והם יושבים בבית והכי גרוע-אמרו לחיילים לא לחזור לעבודה מי משלם על הימים האלה? כמובן הציבור

*לפני הכל הערת מערכת: *יש לי פרופיל פייסבוק חדש (לינק לפרופיל)- דף הפייסבוק של הבלוג יותר לא רלוונטי ואני לא מעדכן אותו יותר

מבצע צוק איתן כבר מאחורינו, זה לא משנה שהשרים בממשלה והמפקדים בצבא אומרים שהמבצע לא נגמר- דה פקטו הוא הסתיים (עדכון 20/08/2014 התחדשו חילופי האש בין ישראל לחמאס לאחר ניסיון התנקשות במוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס). אך יש כמה חיילי מילואים שנמצאים במצב מוזר מאוד, הם בבית, הם החזירו את כל הציוד הצבאי שלהם אך הם אינם משוחררים ממילואים ולא יכולים לחזור לחייהם. צוק איתן, קיץ 2014

"כשהתקשר המפקד שלי והודיע לי שהפלוגה מגויסת בצו שמונה לצוק איתן, עזבתי הכל והתחלתי להתארגן לקראת מילואים שלא ידעתי כמה זמן ייקחו" מספר ג' (השם המלא שמור במערכת), חייל מילואים ביחידת לוגיסטיקה בפיקוד צפון. "לא שאלתי שאלות, אמרתי שאני בדרך". במהלך ימי המבצע, עסקו ג' וחבריו בפעילות לוגיסטית באזור עוטף עזה ולמרות שלא לקחו חלק פעיל בלחימה, הם חוו אותה מקרוב כאשר רקטות ופצצות מרגמה עפו מעל ראשיהם.

באמצע השבוע שעבר, לאחר יציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה, התבשרו ג' וחבריו ליחידה כי הם יכולים לחזור עם ציודם למחסני החירום, להזדכות על הכל ולחזור לחייהם. בנוסף, המילואימניקים קיבלו עוד כמה ימי מילואים בבית כדי שיוכלו לנוח, לפני שהם חוזרים לעבודה.

"לפני שיצאנו, אמרו לנו המפקדים כי יתכן ונצטרך לחזור לשירות מילואים במידה ותופר הפסקת האש בין ישראל לחמאס והצדדים יחזרו להלחם. לא התייחסנו לזה ברצינות, גם המפקדים שלנו, כך התרשמתי, לא התייחסו לזה ברצינות, חשבתי שאנחנו נוסעים חזרה למחסנים, מחזירים ציוד ושלום על ישראל".

אל תחזרו לעבודה

אולם בסוף השבוע שעבר, בזמן שנח בביתו, קיבל ג' הודעה ממפקדו כי פקודת שרות המילואים הפעיל (שמ"פ) לא נסגרה ולא תיסגר עד להודעה חדשה. קרי, שירות המילואים של ג' ממשיך. עוד נאמר בהודעה כי ג' צריך להיות בכוננות גבוהה להקפצה ומשום כך הוא צריך להודיע למקום העבודה שלו שהוא לא יחזור לעבודה. (ג' מספר שכל ההודעות האלה הגיעו בקבוצת הווטאספ הקבוצתית של הפלוגה  ולכן הוא אינו חושב שזה סודי ומרגיש חופשי לספק את המידע לבלוג).

בבדיקה שבצעתי מול המוקד הטלפוני של קצין מילואים ראשי, עולה כי במצב שבו ג' נמצא, הוא כן יכול ללכת לעבודה ומבחינת השכר הוא יקבל גם את השכר מהעבודה וגם את התגמול מביטוח לאומי. בקשתי מג' שיבדוק זאת מול מקום העבודה שלו ושם נאמר לו כי זה לא המצב והוא אינו יכול להגיע לעבודה משום שהוא תחת צו מילואים וישנן בעיות עם הביטוח, ג' אומר שהוא מאמין למקום העבודה יותר ממה שהוא מאמין לחיילת במוקד של צה"ל.

כרגע יושב ג' בבית, מבולבל, לא עובד ומעביר את הזמן. "אני לא מבין מה הבעיה של הצבא לשחרר אותנו מהצו הזה, ובמקרה הצורך לגייס אותנו שוב. הרי אם נגויס שוב, ממילא נצטרך לנסוע למחסנים ולהוציא את הציוד שלנו משם. אני לא מבין, שישחררו אותנו, שנוכל ללכת לעבוד ולהמשיך בחיינו ואם יהיה צורך נבוא שוב. אני לא מודאג מבחינת הכסף, אני יודע שאני אקבל משכורת, אבל אני משלם מיסים ואני רואה איך הכסף של תקציב הביטחון מתבזבז על השהיה המיותרת הזאת שלנו בבית, בייחוד כשאני יכול ללכת לעבודה"

בדובר צה"ל לא הסכימו להתייחס לפנייה שלי בנושא, הם לא מוכנים להתייחס לשאלותיי משום שזהותי בדויה וזאת למרות שאני מציג בפניהם שאלה אמיתית על בעיה אמיתית

למרבה האירוניה, בעת כתיבת שורות אלו, ג' קיבל את ההודעה הבאה ב-SMS, כשהוא בירר עם מפקדיו, הם אמרו לו להתעלם.

המפקד אמר להתעלם מההודעה

המפקד אמר להתעלם מההודעה

עדכון 21.08.2014: לאחר 10 ימים בהם ישב ג' בחוסר מעש בבית, הוא ויחידתו שוחררו ממילואים.

אשמח לתגובות

*יש לי פרופיל פייסבוק חדש (לינק לפרופיל)- דף הפייסבוק של הבלוג יותר לא רלוונטי ואני לא מעדכן אותו יותר

אם זה עניין אתכן, אולי תתעניינו גם ב:

רוצים לקבל עדכונים כשיש פוסט חדש? עכשיו אפשר גם: לבקש חברות בפייסבוק לעקוב בטוויטר או לעשות מה שעושים בטאמבלר, מודה עוד לא הבנתי וחדש חדש חדש, גוגל +

8 מחשבות על “המילואים שלא נגמרים- הפלוגה שגוייסה לצוק איתן, סיימה, החזירה ציוד, יצאה הביתה ולא שוחררה

  1. הו לא, אולי פשוט נשאר עוד קצת כסף מה 18 מילארד שהצבא רוצה (מבצע+תוספת לשנה הבאה) אז יאללה, נשרוף גם אותו.

  2. זאת דווקא דוגמא לבירוקטיה שנעשתה בתום לב אבל גורמת לבעיות חריגות כאלו. אי אפשר לשחרר אותו משירות מילואים בגלל שבחוק המילואים מןגדר במטרה לשמור על החיילים שאי אפשר לגייס חייל פעמיים בצו 8 באותה שנה ולכן זה מביא למצב שיחידות שהוחלט נשארות בכוננת.כלשהי לא יכולי להשתחר ולחזור אם צריך אלא צריכים להתקע בלימבו..

  3. פינגבק: שרותי הרפואה של צה"ל- רשלנות שרותית ופקודות לא ברורות שעוד יגבו חיים | Zeatu Barbarosa

  4. פינגבק: זחלי הנגמ"ש וגלגלי המשאיות והג'יפים רמסו שדה חיטה לא קצור- עדות מהשטח | Zeatu Barbarosa

  5. פינגבק: זחלי הנגמ"ש וגלגלי המשאיות והג'יפים רמסו שדה חיטה שעוד לא נקצר- עדות מהשטח | Zeatu Barbarosa

  6. פינגבק: המדיה הדיסטופית של רה"מ נתניהו- הצצה לעתיד | Zeatu Barbarosa

  7. פינגבק: שגרירות ארה"ב תעבור לירושלים? טראמפ: אני חושב על זה | Zeatu Barbarosa

כתיבת תגובה

