Home

לפני כמה ימים נתקעתי במעלית בבניין. התקשרתי למספר החירום אולם שם לא היה מענה, לאחר שחולצתי על ידי שכן מבין עניין גיליתי דברים מעניינים על הפיקוח על הבטיחות במעליות.

להילכד במעלית, הפחד שהביא לאנושות העידן המודרני, ששותפים לו הרבה אנשים ואפילו ישנם סיפורים על אנשים שמצאו את מותם במעלית שנתקעה. לפני כמה ימים נתקעתי במעלית. "למזלי" היה איתי טלפון סלולרי והתקשרתי למספר החירום החרוט על פלטת לחצני הקומות. אך אבוי, המעלית ישנה, והמספר החרוט אינו רלוונטי,

הוראות הבטיחות למעלית

הוראות הבטיחות למעלית

מצידו השני של הקו ענתה לי מזכירה אלקטרונית גנרית שמודיעה לי כי המספר אינו מחובר. ישנה אופציה למספר שני וגם שם "המספר אינו מחובר".

לאחר שחולצתי על ידי טכנאי מעליות שהוזמן על ידי שכן שמבין עניין, התקשרתי לחברת המעליות ששמה חרוט על פלטת הלחצנים, שם נאמר לי שבאחריות ועד הבית לעדכן את מספר הטלפון של החברה המספקת את שירות החילוץ מהמעלית ושבכלל אין קשר בין החברה שהתקינה את המעלית לחברה שנותנת את שירותי החילוץ .

מספרי הטלפון לחירום רשומים ליד המעלית (???)

בבדיקה שעשיתי באתר אינטרנט של משרד הכלכלה, תחת מעליות- פיקוח, שימוש ושירות, מצאתי את הדגש הבא:

חילוץ נוסעים לכודים ממעלית
לעתים קורה, שמעלית נתקעת בעת נסיעתה עקב תקלה כלשהי (למשל הפסקת חשמל). בדרך כלל דיירי הבניין יכולים לחלץ את הלכודים ללא סיוע. לשם כך קיימות בחדר המכונה הוראות חילוץ מפורטות, ומתקין המעלית חייב לקיים הדרכה לדיירים, בה מציגים ומתרגלים חילוץ נכון. רק מי שהודרך רשאי לבצע את החילוץ.

חשוב מאוד לבצע את החילוץ לפי ההוראות. כל דרך אחרת מהווה סכנה, ולכן אסורה בתכלית האיסור. אם מסיבה כלשהי לא מצליחים לחלץ את הנוסעים לפי ההוראות, יש להתקשר לחברת השירות ולבקש עזרה. חברת השירות מקיימת כוננות 24 שעות ביממה. מספרי הטלפון לחרום רשומים ליד המעלית.

הוראות החילוץ משנת טרפפו

הוראות החילוץ משנת טרפפו

"מספרי הטלפון רשומים ליד המעלית", אבל אחריות של מי זה לוודא שהמספר של חברת החילוץ באמת שם? של החברה הנותנת שירות? של ועד הבית? של המהנדס  שעל פי החוק בודק את כשירות המעלית כל חצי שנה?

ועוד דבר, האם מישהו אי פעם עבר הדרכה בחילוץ לכודים ממעלית? הרי זה משהו שכל אחד יכול לעבוד  האמנם מצאתי בחדר המכונות של המעלית  הוראות איך לחלץ לכודים, אך מעולם לא עברתי הדרכה. מישהו עבר אי פעם כזאת הדרכה?

איך מעליות בכלל קשורות למשרד הכלכלה?

במשרד הכלכלה, דיברתי עם האחראית על בטיחות במעליות, אחרי שהיא התלוננה בפני שהיא היחידה באזור שלה, אמרה לי כי החברה המספקת את שירות תחזוקת המעלית, היא האחראית שהמספר הטלפון למקרי חירום יהיה במקום זמין מחוץ למעלית או בתוכה (ואני שואל למה לא בשניהם) ובנוסף בבדיקת הבטיחות שעל פי החוק כל מעלית חייבת לעבור כל חצי שנה, היא טכנית בלבד.

סרטון שצלמתי בזמן שנלכדתי במעלית:

מסקנות: לפני שאתם משתמשים במעלית, וודאו שיש מספר טלפון למקרה חירום ואם אין, תשתמשו במדרגות, זה יותר בריא.

אשמח לתגובות

אם זה עניין אתכם, אולי תתעניינו גם ב:

רוצים לקבל עדכונים כשיש פוסט חדש? עכשיו אפשר גם: לעשות לייק בפייסבוק, לעקוב בטוויטר או לעשות מה שעושים בטאמבלר, מודה עוד לא הבנתי וחדש חדש חדש, גוגל +

מודעות פרסומת

מחשבה אחת על “נכנסת למעלית? לא בטוח שתצא/י

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s