Home

אדון פלוני אלמוני התלונן בפני הרשויות של גוגל על סרטון שהעלתי ליוטיוב כי הוא מפר את פרטיותו. גוגל הסירה את הסרטון אך אני לא בטוח ששם, במטה גוגל מבינים את ההשלכות של הדבר.

לפני כמה ימים העלתי לבלוג פוסט שצורף אליו סרטון בו רואים שני מאבטחים של הרכבת הקלה בירושלים כשהם מפצחים גרעינים ואת הקליפות זורקים על הרציף במקום בפח הזבל. הפוסט יצר עניין רב ופורסם גם ב-mynet, רוטר, בחדשות המקומיות של ירושלים ועוד כמה גופי תקשורת התעניינו. בעקבות העניין הצטברו 1562 צפיות לסרטון (בשבילי זה דיי הרבה).

ב-19 בפברואר קיבלתי דוא"ל מהתמיכה של יוטיוב המודיע לי כי אלמוני התלונן שהסרטון מפר את פרטיותו ועקב כך אני מפר את מדיניות הפרטיות של גוגל (הבעלים של יוטיוב).  קיבלתי אולטימטום של 48 שעות להסיר את הסרטון, לערוך אותו מחדש כך שלא אפגע בפרטיות המתלונן. במידה ולא אעשה זאת, מחלקת התמיכה של יוטיוב תבחן את הסרטון ואם הוא אכן מפר את מדיניות הפרטיות שלה היא תסיר אותו בעצמה.

הודעת האולטימטום של יוטיוב

הודעת האולטימטום של יוטיוב

בדקתי את הסרטון, אני לא רוצה להפר את פרטיותו של אף אדם, אבל הצילום התבצע בשטח ציבורי ומופיעים בו אך ורק בגירים. ולכן, על פי חוקי מדינת ישראל אני לא מפר את פרטיותו, לא של אלמוני ולא של פלוני.

אולם את מדיניות הפרטיות של יוטיוב אני כן מפר משום שהאנשים בסרטון צולמו ללא הסכמתם וב-25 בפברואר הוסר הסרטון מיוטיוב באופן חד צדדי על ידי החברה.

זה מה שנשאר מהסרטון שלי

זה מה שנשאר מהסרטון שלי

מה היה אילו גוגל היו מסירים את הסרטונים של המורדים הסוריים?

אני חושב על המורדים הסוריים, שדרך הסרטונים שהם מעלים ליוטיוב הם מעבירים לעולם מידע על הזוועות המתרחשות בארצם. קרבות אלימים, גופות מרוטשות, ילדים פצועים, את כל זה המורדים מפיצים דרך יוטיוב ומבצעים הפרה סיטונאית של מדיניות החברה.

אני מניח שאילו  הסרטונים הללו היו מוסרים, הייתה עולה איזה שהיא מחאה בעולם על כך שגוגל נותנת יד להסתרת המשבר ההומניטרי והזוועות המתרחשות בסוריה. אני מדמיין לעצמי את באשר אסד יושב בלשכתו, עיניו טרוטות מעייפות, נכנס ליוטיוב ומתלונן על הפרת מדיניות החברה בסרטוני המורדים  בתקווה שיצליח להשאיר את הכביסה המלוכלכת אצלו בבית.

אני לא יודע מי התלונן על הסרטון, יכול להיות אחד האנשים המופיעים בו, יכול להיות שעיריית ירושלים או חברת סיטיפס. אבל אם גוגל לא לוקחת חלק בהסתרת הזוועות בסוריה אז מדוע היא כן נותנת יד בהסתרת העוולות המתרחשות במדינת ישראל על רציף הרכבת הקלה בתחנת הטורים שברחוב יפו שבירושלים?

פניתי למחלקה המשפטית של גוגל בישראל, וזוהי תגובתם (26.2.13):

According to our Privacy Guidelines (http://www.youtube.com/t/privacy_guidelines), YouTube may remove content in which an individual is uniquely identifiable by image, voice, full name, Social Security number, bank account number or contact information (e.g. home address, email address). 

Sincerely,

The YouTube Team

 אני מרגיש שמחולל התגובות האוטומטי של גוגל ענה לי אבל המשפט החשוב מתוך התגובה הוא:

 "youtube may remove"

זאת אומרת שיוטיוב מרשה לעצמה לעשות שיקול דעת בתוכן שהיא מוחקת או משאירה והכל נתון לשיקולי האינטרס האישי של גוגל.

בכל מקרה העלתי את הסרטון ל-וימאו ועדיין הוא נגיש לכל צופה

אם זה עניין אתכם אולי תתעניינו גם ב:

רוצים לקבל עדכונים כשיש פוסט חדש? עכשיו אפשר גם: לעשות לייק בפייסבוק, לעקוב בטוויטר או לעשות מה שעושים בטאמבלר, מודה עוד לא הבנתי וחדש חדש חדש, גוגל +

3 מחשבות על “מדיניות ההסתרה של גוגל

  1. כל הכבוד זיטו,אתה לוחם חופש אמיתי!! ושיזדיינו יוטיוב וגוגל!!!!

  2. פינגבק: מה הוא הרכב המסתורי שעוקב אחרי רכבי google street view בישובים ערביים? | Zeatu Barbarosa

  3. פינגבק: הקשר הבלתי נסבל בין אתרי יד שנייה וטלמרקטינג | Zeatu Barbarosa

להשאיר תגובה

