Home
197 חברים אישרו את בואם, כיכר פריז

197 חברים אישרו את בואם, כיכר פריז

197 חברים אישרו בפייסבוק את בואם להפגנה נגד אלימות וגזענות שנקבעה למוצ"ש שאחרי אותו לילה שבו שלושה נערים פלסטינים חטפו מכות רצח בכיכר ציון בירושלים. הגיעו כמה מפגינים, כמה שוטרים כמה צלמים. את מוביל ההפגנה זהה השוטר לפי המגפון, לאחר סגירה מהירה של תוואי התהלוכה החלה הצעידה.

מסתבר שבית ראש הממשלה אינו יעד אטרקטיבי להפגנה.  אם לא סוגרים את הרחוב, לא פשוט להכיל הפגנה גדולה. אבל מה, ההפגנה לא הייתה גדולה ואף על פי כן, הרגשתי שלאחר שכל המפגינים הצליחו לעבור את הכביש והמחאה הייתה מול בית ראש הממשלה,  במשך דקותיים אולי חמש צעקו המוחים דברי מחאה, סימנו המגאפונים קרי המובילים V  והמשכנו אל יעדנו הבא- לב המאפליה, כיכר ציון.

איזה דוש

בחזית ההפגנה הלכו המתופפים. אני כבר מזהה את המקצבים שלהם, הם כמו סטנדאפיסט שהמציא כמה בדיחות, רואה שהן עובדות ומספר אותך עד שיעלו עובש, תמיד אותם מקצבים תמיד אותו הדבר, הם חשובים, שומעים אותם מרחוק  אבל אותי הם משעממים. בכל מקרה, ויכוח בין אישה מבוגרת בחולצת מרצ שנשאה את דגל המפלגה לבין אחד המתופפים התרחש, ממה ששראיתי ושמעתי המתופף לא חש בנוח, בלשון המעטה שסמלי המפלגה או סמלי מפלגה בכלל אפילו חד"ש, יצעדו בחזית התהלוכה כי "מרצ לא צריכה להוביל את ההפגנה, זה לא הפגנה של מרצ", יותר מאוחר כששאלתי אותו על הויכוח הוא ענה ש"הפגנה שמובלת על ידי דגלים של מר"צ עלולה רק ליצור אנטגוניזם. תקף גם לגבי חד"ש, או כל גוף מפלגתי שהוא." ואני חשבתי לעצמי, "איזה דוש" .

אני ממש אוהב את השלטים של חד"ש, הם קלים לנשיאה

אני ממש אוהב את השלטים של חד"ש, הם קלים לנשיאה

במורד מדרחוב בן יהודה, בדרכנו לכיכר ציון, הרגשתי את העיניים הבוחנות של התיירים, מי מהפנים ומי מהחוץ, שהגיעו לעיר הקודש, לא הכי מבסוטים. יש תחושה של "מאיפה אני אחטוף ביצה בראש" (פרנוייה שנובעת מניסיון העבר), פה ושם עיניים בוחנות של אוהדי בית"ר (זיהיתי לפי הכיפה עם הרקמה שחורה  צהובה של הקבוצה) עד שהגענו לכיכר. שם הרגיש לי לגמרי לב המאפליה.

הפרובוקטור השמנמן

המפגינים, קטנים, חלשים, מחוזקים בנגני תופים, ובשני מגאפונים, ומסביבם המון ירושלמי זועם על כך ש: "למה כשנרצחים יהודים אתם לא יוצאים להפגין" או "תעופו מכאן, אתם השוליים של היהדות" וכו'… . אותי הטריד איזה בחור שמנמן, חולצה לבנה מכנס שחור, כיפה שחורה, שאל אותי מה כתוב על השלט שנשאתי, "ביחד ('זאת אומרת אני ואתה', פירשתי לו) נגן על המרחב הדמוקרטי",  "מה זה אומר?" שאל אותי הבחור, ואני מיד זיהיתי את הפרובוקטור הקטן שעומד מולי, חייכתי אליו ואמרתי לו שזה בעברית, הוא איבד עניין והלך.

את דברי המבוגרים האחראיים, הוביל גדי גבריהו (וואחד שם "גדי גבריהו") מארגון "תג מאיר" , הדברים נאמרו דרך מגאפון חלש מאוד, ולא נשמעו כל כך.

הכיכר הייתה מלאה בציפור האנדמית של כיכר ציון, נערי ונערות תגלית

הכיכר הייתה מלאה בציפור האנדמית של כיכר ציון, נערי ונערות תגלית

הכיכר הייתה מלאה בציפור האנדמית של כיכר ציון, נערי ונערות תגלית מרוסיה (פוסי ריוט) ומדרום אפריקה (מאבק הכורים), מאוד סקרנים, הוציאו מצלמות סלולריות, מצלמות וידאו ותיעדו. פנו אלי כמה, שאלו אותי על מה מפגינים ומה השלט שלי אומר, בקצרה ספרתי להם על הלינץ' בנערים הפלסטינים שזה ארוע  קטן גדול שנובע ממדיניות הממשלה ולמעשה ההפגנה היא נגד אלימות, גזענות ומדיניות הממשלה.  וברקע, המבוגרים האחראיים מדברים בקול קטן שבקושי נשמע.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

רוצים לקבל עדכונים כשיש פוסט חדש? עכשיו אפשר גם: לעשות לייק בפייסבוק, לעקוב בטוויטר או לעשות מה שעושים בטאמבלר, מודה עוד לא הבנתי

3 מחשבות על “בחזרה ללב המאפליה, כיכר ציון

  1. לדעתי השתתפות נמוכה נרשמת בין השאר כי לא ברור איך מתעדכנים על פעילויות.
    ובעיקר למה אין אתר אינטרנט?

כתיבת תגובה

