Home

 שלשום בכלל הייתי בעבודה כשתל אביב כמעט עלתה בלהבות הצמיגים הבוערים שהמשטרה טענה שנאספו. כשביררתי אם הייתה הפגנה בירושלים, העיר שאני מתגורר בה, נענתי בשלילה. חכיתי חכיתי חכיתי ביום ראשון בבוקר מול הפייסבוק והטוויטר והנה event בפייסבוק, אפילו שני איבנטים, "שמונה בערב הפגנה בירושלים מול בית ראש הממשלה", רשמתי ביומן. (בסוף הפוסט יש וידאו)

הגענו לכיכר פריז, למזרקה המכוערת ליד בית ראש הממשלה, היה דיי עלוב, מעט אנשים, הרוב היו פרצופים מוכרים, גם נוכחות המשטרה הייתה מועטת. כשנגמר שלב הנאומים, הייתה הבנה שמתחילים לצעוד. לא היה כל כך ברור לאן, אני חשבתי שהולכים לרחוב בלפור, ממש לרחוב של בית ראש הממשלה, אבל משום מה מובילי הצעידה הובילו אותנו לרחוב אחר לא קשור ולא ברור. גם היה דיי משעמם אבל לא באנו להנות.

כיכר פריז, נחסכה מכם המזרקה המכוערת

כיכר פריז, נחסכה מכם המזרקה המכוערת

לרגע לא היה ברור מה רוצים "מנהיגי ההפגנה" אבל כשלבסוף התברר שרוצים ללכת לכיכר ציון ("לא הון ולא שלטון – יאללה לכיכר ציון!" מהטוויטר של דרור פוייר) מה שעצר את המפגינים מלבד השוטרים היה הרמזור האדום להולכי רגל שרבים וטובים מבזבזבים עליו רגעים ארוכים בחייהם. אני לא רוצה לקחת קרדיט אבל אני חושב שאני היה זה שצרח "רמזור ירוק רמזור ירוק , אפשר לחצות רמזור ירוק!!!" אין על הרמזור הירוק, השוטרים נאלמו דום, ונתנו לנו לחצות, לא בקלות אבל נתנו.

צעדנו לאט לאט בקינג ג'ורג', פה ושם עצרנו, צעקנו ודרשנו, מה לא דרשנו: דמוקרטיה? צ'ק. צדק חברתי? צ'ק. ועוד.

שינוי פאזה

כאשר ההפגנה הגיעה למחוז חפצה, לכיכר ציון, בשלב הזה התחיל להיות מעניין, כי שם, שם בדיוק שם עוברת הרכבת הקלה, והרי אסור לחסום את דרכו של הקפיטליזם הדורסני, אה סליחה של הרכבת הקלה. שם השוטרים שעד כה היו נחמדים ורגועים ומתבוננים מהצד, התחילו להתעצבן, נעמדו בין המפגינים לפסים, ניסו לחסום. אני לא יודע אחרי כמה זמן אבל מישהו נזכר בטריק של הרמזור הירוק, ההפגנה צעדה לעבר הצומת המרומזרת של  הפסים עם רחוב שלומציון, שם כשהיה ירוק, אנשים חצו, היה סמבה על הפסים, רקדו שרו שמחו, התחלף לאדום , אנשים תפסו צד של הפס. הרגשתי שישנה מחנאות קלה, בצד הצפוני של הפסים היה יותר שמח.

אסור לחסום את דרכו של הקפיטליזם הדורסני, אה סליחה של הרכבת הקלה

אסור לחסום את דרכו של הקפיטליזם הדורסני, אה סליחה של הרכבת הקלה

טוב, בשלב הזה נדרש איזה game change, המפגינים נעמדו על הפסים ובשלב מאוחר יותר גם התיישבו, על מנת לחסום את הרכבת המתקרבת, זה הוביל כמובן באופן צפוי לפעולה של השוטרים נגד היושבים והמתיישבים. השוטרים עבדו יותר קשה, המפגינים עבדו יותר קשה, היה קשה אבל מזג האוויר היה מצויין.

והנה הגיעו המעצרים, עדי ראייה טוענים שאפילו היו אלימים. אני חושב ששלושה נעצרו, נזרקו אל תוך הניידת. היה ניסיון עלוב שלי לצלם בוידאו את המתרחש בתוך הניידת, אפילו הייתי במקום טוב, קרוב לחלון הנגדי של הניידת אבל אז, שוד ושבר צרה צרורה, צילמתי עם הסלולרי שלי ובדיוק ברגע הכי חשוב, Nokia Tune, אמא שלי התקשרה והסלולארי הפסיק לצלם (note to self, לקנות מצלמת וידאו אמיתית). במערכת כריזה הרבה יותר עוצמתית ממה שהיה למפגינים קרא מפקד המשטרה שלא הזדהה בשמו ורק קרא לעצמו "מפקד המשטרה", "זו היא התקהלות לא חוקית" זה לא הפחיד אף אחד, אנשים מחאו כפיים היו מבסוטים. סמבה.

שוטר על הפסים, מה שמותר לשוטר מותר גם לי

שוטר על הפסים, מה שמותר לשוטר מותר גם לי

האווירה התחממה, שני שוטרים עם סוסים הפכו ליותר, דחפו את המפגינים עם סוסים ואני ממש התרשמתי מסוסי המשטרה, מפוארים כאלה לא ראיתי מעולם. לא יודע כמה אבל היו יותר משניים, אולי חמישה. מצחיק היה ששוטר רגלי ביקש מהשוטרים הרכובים לא לרכב על הפסים, זה נראה לא טוב.

עוד שינוי פאזה

הרגשתי שבשלב זה התפוגגה ההפגנה, האמת שהרבה אנשים פרשו הבייתה, וגם התפרשנו על מרחק גדול ברחוב יפו. "הולכים למגרש הרוסים לתמוך בעצורים" כרז המגאפון, הלכנו לבית המעצר במגרש הרוסים, שם כבר חיכו לנו השוטרים, הרי זה המגרש הבייתי שלהם.  שוב חולקה ההפגנה למחנות, אבל הרבה יותר קטנים כי השעה מאוחרת ומחר יום עבודה, אנשים רבים הלכו הבייתה, ורוב אלה שנשארו היו מפגינים מקצועיים.

מישהו צעק והצביע עלי "סמוי!!! יש פה סמוי!!!!" בהומור עניתי לו שאני לא סודני, אני אתיופי, התחבקנו להכל היה בסדר.

הסימן היחידי להפגנה היה החרא על המדרכה של סוסי המשטרה המפוארים

הסימן היחידי להפגנה היה החרא על המדרכה של סוסי המשטרה המפוארים

החלטתי לסיים את הערב בשלב זה, מאוחר יותר הבנתי שהתניעו את תותח המים אבל בשלב זה כבר הייתי בדרכי לדירה, כשחזרתי אנשים ישבו בברים ובבתי הקפה וצפו במשחק של אנגליה איטליה ביורו והסימן היחידי להפגנה היה החרא על המדרכה של סוסי המשטרה המפוארים. שאני טוען שנמצא שם כדי למנוע שביתת שבת של המפגינים.

בטוויטר דווח שהעצורים שוחררו. כל האתרים הגדולים (Ynet, walla והארץ) דווחו על תוצאות המהפכה במצרים, לא מצאתי דיווח על המהפכה בישראל. ברכות למורסי.

תעשו לייק בפייסבוק ותקבלו עדכונים על פוסטים חדשים ישר לפייסבוק (מבטיח רק כשיש פוסט חדש)

להשאיר תגובה

