Home

חודש הגאווה שעובר על העולם מוציא גם את צה"ל קצת מהארון,  שמספר לכל עוקביו  בפייסבוק באנגלית כי צה"ל הוא צבא שמתייחס לכל חייליו באופן שווה, אולם זאת בפייסבוק בעברית אין שום איזכור לפתיחות הצהלי"ת, האמנם צבא גאה?

ביום שני 11.6.12 פורסם לציון חודש הגאווה, בפייסבוק של צה"ל באנגלית (164,989 לייקים)  תצלום של שני חיילים מצולמים מהגב כאשר הם אוחזים ידיים. הכיתוב מתחת לצילום היה :

It's Pride Month. Did you know that the IDF treats all of its soldiers equally? Let's see how many shares you can get for this photo.

דף הפייסבוק של צה"ל באנגלית

אכן צילום יפה לדעתי, המראה שעל פניו, צה"ל הוא ארגון סובלני כלפי להטבי"ם. אך בבדיקה מדוקדק יותר שביצעתי לאחר שמכר רחוק , נתי גבאי, הציע לעשות, נראה שבדיוק באותה שעה בפרופיל של צה"ל בעברית (97,849 לייקים), אין בכלל שום איזכור לכך שצה"ל מקבל את חייליו כמו שהם.  כשחיפשתי בדיקדוק יתר לא נמצא שום איזכור להשקפת עולמו של צה"ל לגבי להטבי"ם והתרשמתי שדף הפייסבוק בעברית של צה"ל פשוט ממדר את חייליו הגאים.

דף הפייסבוק של צה"ל בעברית

שום איזכור לגישתו של צה"ל כלפי חייליו הגאים

האם צה"ל לוקה בפינקווש ומנסה לשדר כלפי חוץ אל העולם כי הוא ארגון סובלני ופתוח ובכך לנסות לחזק את דעת הקהל העולמית כלפיו ולעומת זאת כלפי פנים, כלפי קוראיו בעברית, צה"ל מעדיף שלא לחשוף את נטיותיו שמה יגיעו  קבוצות לחץ, כמו ארגונים דתיים או למשל או אפילו חיילי צה"ל עצמם שמתנגדים להמוסקסואליות וידרשו בדיקה מחודשת של המצב ולא יטילו סנקציות על הצבא. ושלא נחזור חס וחלילה לתקופות אפילות שעל נטיות מיניות היו משנים את פרופיל החייל.

אפשר למשל אפשר לחזור לראיון שנתן שר הפנים, אז חבר הכנסת, אלי ישי ב-YNET  לאטילה שומפולובי שם אמר כי : "עד לפני כמה שנים, היו מקבלים על זה פטור משירות צבאי. זו מחלה, בפירוש. אני לא קבעתי – הרפואה קבעה. זו מחלה. התורה מדברת על החומרה שבדבר, ואני מאחל להם רפואה שלמה, אני לא מסתיר זאת".

תגובת  צה"ל:

תגובה רשמית מדובר צה"ל עד לכתיבת שורות אלה לא קיבלתי (!!!)

מה כן קיבלתי

שוחחתי בטלפון עם מחלקת האיטרנט בדובר צה"ל שם הסבר לי חייל כי דף הפייסבוק בעברית ודף הפייסבוק באנגלית מנוהלים על ידי שני דסקים שונים, כאשר הדסקים הבין לאומיים זה חברה' אחרים שמכירים את הזירה הבין לאומית יותר, (תשובה לא לעניין אם תשאלו אותי).

החייל הפנה אותי ללשכת פניות הציבור של דובר צה"ל (לשם מפנים את אלה שאין להם תעודת עיתונאי !!!)

דיברתי שם עם קצינה נחמדה מאוד שהבטיחה לי שתעשה את כל המאמצים לענות לי על השאלה  ואכן עשתה, היא אמרה לי ואני מצטט מהשיחה :

"אני בדקתי את העניין עם האנשים שבחרו לשים או לא לשים את התמונה, הם אמרו לי- 'אנחנו מאוד מתפלאים  כי גל אוחובסקי במאקו נפגש עם קצין חינוך ראשי בדיוק בעניין: "'אחרי פגישה מבאסת עם יו"ר הכנסת, פגישה  מחממת לב עם קצין חינוך ראשי אלי שרמייסטר שהחזירה לי את הגאווה בצבא הישראלי שהוא כנראה עדיין אחד אחד הנאורים ביחסו לקהילת ההומואים והלסביות"', עכשיו נורא התפלאו שלא שאלת על הכתבה הזאת  כי נגיד גם את זה לא העלנו באנגלית לצורת העניין אז אין פה איזה משהו ש… כאילו … זה לא משהו שאנחנו לא מעלים, הינה עולה בעברית מאקו אתר מאוד מוכר אפילו יותר מוכר מאתרי צה"ל".

דרך אגב חיפשתי איזכור של הכתבה המדוברת של גל אוחובסקי באתרי צה"ל וברשתות החברתיות בהן צה"ל שם לצה"ל יש חשבון ולא מצאתי שום איזכור.

אז הקצינה הנחמדה מדובר צה"ל לא נתנה לי תשובה רצינית. הרי שאלתי את צה"ל בנושא ולא את גל אוחובסקי, היא הבטיחה לי שהיא תבדוק אם היא תחזיר לי תשובה מסודרת, נכון לכתיבת שורות אלה, לא הגיעה התשובה וברגע שתגיע אני מבטיח לעדכן.

2 מחשבות על “צה"ל- צבא (לא) גאה

  1. פינגבק: ילדים, הזהרו מאייטם שאינכם יודעים מה מקורו, אולי זה יח"צ ממומן של שלדון אדלסון | Zeatu Barbarosa

  2. פינגבק: התלושים התלושים של תלמידי התיכון שהם גם אזרחים עובדי צה"ל | Zeatu Barbarosa

כתיבת תגובה

